ABONE:
Alıcı
Sipariş vermeden önce stok bilgilerini ve tahmini teslimat tarihini görmesi onun için kolay olmalıdır. Geçmiş siparişlere kolayca erişilebilmelidir. Siparişinizi onaylamadan önce fatura ayrıntılarını görmelisiniz. Kargosunu takip edebilmelidir. Seçtiği ürünün teslim edilmesi mümkün değilse, bunu en kısa sürede alıcıya bildirmek zorundadır. Satış politikası değişikliklerinden haberdar olmalıdır.
B) satıcı
Hangi ürünlerin indirimli olduğu alıcıya açıkça bildirilmelidir. Teslimat adresi fatura adresinden farklıysa alıcının bunu alanda belirtmesi gerekir. Alıcıya siparişin alındığı bildirilmelidir. Ödeme yöntemlerini ve bağımsız üçüncü taraf bilgilerini iletmelidir. ÜCRETLER:
Alıcı, ürünün teslim tarihini açıkça görmelidir. Satıcı kargo seçeneğinde "aynı gün teslimat" seçeneğini seçmiştir. Satıcının, siparişten sonra sipariş detaylarını ve müşteri detaylarını alması için alıcıya bildirimde bulunması gibi seçenekler sunmalıdır. Siparişin her aşamasında ürünün fiyatı açıkça belirtilmelidir. Alıcıya geniş bir ödeme yöntemi yelpazesi sunulmalıdır. GÜVENLİK:
Satıcı sorunlu satın alma bilgilerini her zaman saklamalıdır. Hileli kredi kartı işlemlerinde durum polis ve banka ile paylaşılmalıdır. Satıcı, dilerse mal veya hizmetin teslimi sırasında alıcıdan kredi kartı ibraz etmesini veya fatura üzerine kimlik numarası girmesini ve müşterinin imzasını sağlamasını talep edebilir. Kart verilerine dışarıdan erişim tamamen engellenmelidir.
İADELER:
Alıcının iade prosedürü hakkında bilgilendirilmesi gerekmektedir. Ürünün iade edileceği zamanın alıcıya önceden bildirilmesi gerekmektedir. Siparişin gecikmesi durumunda alıcının siparişi iptal edebilmesi gerekir.
GARANTİ:
Garanti süreleri ürünlerin üzerinde belirtilmelidir. Bakım hizmetlerine ilişkin bilgilerin alıcıya verilmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcı ile üretici arasında bir ilişki kurabilmelidir. Ürün garantisinin neleri kapsadığına dikkat edilmelidir.
İÇİNDEKİLER:
Sıkça sorulan sorular bölümü bulunmalıdır. Tüketiciye e-ticaretle ilgili bilgilerin verildiği bir bölüm bulunmalıdır. Satıcı ile alıcı arasında güven oluşturabilmek için alıcının tüketici bilgilerini alabileceği bir alanın olması gerekir. Alıcı, satıcının bilgilerine kolayca erişebilmelidir. Satılan ürün veya hizmetlere ilişkin ayrıntılı açıklamalar bulunmalıdır. Satıcı, alıcının sorularına ve iddialarına cevap vermelidir. Alıcının aradığını bulabilmesi için arama bölümü bulunmalıdır.