İnternetin olmadığı zamanları düşünün. İnsanlar istediklerini elde etmek için çok çalışmak zorundaydılar. Yani hizmet almak için ayakkabı almak için ayakkabı mağazasına, kıyafet almak için giyim mağazasına ya da hizmet alacak bir yere gitmek zorundaydı. Ancak e-ticaret o kadar güçlü bir pazarlama yöntemi ki her şeyi geride bırakabiliyor.
Basitçe söylemek gerekirse e-ticaret, fuarlarda, fuarlarda ve günlük hayatımızın her yerinde satılan hizmet ve ürünlerin çevrimiçi pazarlanmasıdır. Sanal platform sayesinde kişiler istedikleri hizmet ve ürüne daha kolay ulaşabilmektedir. E-ticaret olarak adlandırılan bu platform gün geçtikçe daha da öne çıkıyor. E-ticaret olarak anılmasının nedeni ise "elektronik" bir alan olan internet üzerinde gerçekleşmesidir.
Günümüzün en büyük, en geniş ve kapsamlı pazarlama ağı E-Ticaret!
Çevrimiçi mağaza, mağazanızın serbest dolaşımıdır. Yani bir alışveriş merkezinde mağaza işletmek size olağanüstü karlar getirmeyecektir. Çünkü geliriniz size ve mağazanıza, bölgenize ve şehrinize ulaşan müşterilerinizle sınırlıdır. E-ticaretin sınırı dünya!
E-ticarette yeniyseniz henüz çok geç değil. İşletme web sitesini sanal POS fonksiyonuyla birleştirdiğimiz e-ticaret sitesiyle tanışmanın zamanı geldi!
Neden e-ticaret? Şirketinizin yatırımlarını geliştirmeyi düşünüyorsunuz. Çocuklara özel oyuncaklar üreten bir firma olursunuz. Oyuncaklarınızı kime, nasıl, nerede ve ne zaman satıyorsunuz? Toptancıya mı satıyorsunuz? Yoksa mağaza açarak doğrudan müşterilere mi ulaşıyorsunuz? Bir toptancıya satış yaparak kar kaybedebilirsiniz. Öte yandan mağaza açtığınızda istediğiniz kadar ürün satamayabilirsiniz. Dolayısıyla e-ticaret!
E-ticaret sayesinde e-ticaret siteniz üzerinden internette çok sayıda müşteriye ulaşabilir, çok yoğun satış potansiyeli yakalayabilir ve karınızı artırabilirsiniz. Çevrimiçi mağaza, çünkü 7/24 kesintisiz satış yapabileceğiniz sanal mağaza seçeneği sunuyor!
Hiç kapanmayan online alışveriş sitesi Shop!
Bankacılık sistemlerinin gelişmesiyle birlikte elektronik ticaret de farklı bir gelişme göstermiştir. İnternet bankacılığının etkin kullanımı, e-ticaret siteleri için sanal POS özelliği haline geldi. Sanal POS, e-ticaret sitelerinde para dolaşımını artırdı.
E-ticaret için neler gerekiyor? Online mağaza oluşturmadan önce yapmanız gerekenleri sıralamak yerine bir örnekle anlatacağım. Örnek: İşlek bir cadde üzerinde bir ayakkabı mağazanız var. Bu mağaza ilk açıldığında nelere dikkat ettiğinizi bir düşünün! İç tasarımı, ayakkabıları ve hizmet kalitesini geliştirmek için iyi becerilere sahip bazı satış personelinin işe alınması gerekir. Çevrimiçi alışveriş aynı zamanda lojistik hizmetleri, müşteri hizmetleri ve e-ticaret sağlayan web sitelerini de gerektirir.
Peki neden gerekliler?
E-ticaret sitesi:
E-ticaret, internet üzerinden yapılan pazarlamayı ifade eder. Bu nedenle, çevrimiçi alım satım için uygun yazılıma sahip bir e-ticaret web sitesine sahip olmak şarttır.
Lojistik hizmeti:
Bir e-ticaret sitesinde satılan ürün veya hizmetleri satın alan müşterilere ürünün ulaştırılması için lojistik desteği gereklidir. Lojistik hizmeti, malların tedarik edilmesinden, Ankara SEO malların nakliyesine ve müşterilere teslimine kadar olan aşamada aktif bir rol oynamaktadır. Bir e-ticaret firmasının lojistik altyapısının olması gerekir.
Kullanıcılar için destek:
Müşteri ile söz konusu firma arasındaki iletişimi sağlayan hizmetlerdir. Müşteri, satın aldığı ürünle ilgili şikayette bulunmak, reklam yapmak veya geri bildirimde bulunmak isterse bunu müşteri temsilcisi aracılığıyla yapabilir. Bir e-ticaret sitesinde müşteri hizmeti sunmak, işletmenin değerini ve kalitesini artırır.
E-ticaret sitesi nedir? E-ticaret siteleri pazarlamanın online ortama taşınması sonucu ortaya çıkan web siteleridir. E-ticaret satıcıları, müşterilerine bir ürün veya hizmet sunabilmek için güncel yazılım, tasarım ve SEO özelliklerine sahip bir web sitesi isterler. Örneğin; Sanal POS fonksiyonu olmadan web sitesinde işlem yapmak mümkün değildir. Bu nedenle sanal POS özelliği e-ticaret sitelerinin en ayırt edici özelliklerinden biridir.
DİKKAT!
Peki, çok fazla ürün veya hizmetiniz yoksa ne tür bir web sitesi kullanıyorsunuz?
E-ticaret web sitesi tasarımı ile hem ticari hem de ticari web sitelerini sizlere sunuyoruz. Böylece ikili site tasarımı, yüksek fonksiyonel kullanım, sanal POS fonksiyonu, maksimum SEO fonksiyonları ve gösterge paneli ile birçok fonksiyonu gerçekleştirmenize olanak sağlar. Neden bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız var?
Şirketler sundukları hizmetleri veya sattıkları ürünleri daha geniş bir kitlenin bilmesini ve satın almasını istiyor. Böylece mevcut müşterilere ulaşarak hem gelirlerini hem de bilinirliklerini artırıyorlar. Ayrıca gelişmiş lojistik sayesinde tezgah üstü ürün dünyanın her yerine teslim edilebilmektedir.
Kısaca kendi e-ticaret sitenize sahip olma isteğinin satış pazarlamaya dayalı olduğu ifade edilebilir. Firmaların bu aşamada e-ticaret yapabilecekleri bir web sitesine de ihtiyacı var. Tam tersine stok tutmadan müşteri ihtiyaçlarına göre ticaret yapmak şirketleri daha da karlı hale getiriyor.
Örneğin: bir giyim mağazası hayal edin. Mağaza müdürü birkaç gömlek tasarımı satın aldı ve hepsini dikkatlice bir vitrine yerleştirdi. Ancak gömleklerden biri hiç satılmadı ve seri kaldı. Bu gömlek dükkan sahibinin yüz karasıdır. Ancak online mağaza sitesi üzerinden satış yapanlar böyle bir durumla karşı karşıya kalmıyor. Müşterinin istediği modeli temin edip o şekilde satıyor.
Daha az maliyet, daha çok kârın adı e-ticaret!
E-ticaret sitelerinin fiyatları nelerdir? Daha önce de belirttiğimiz gibi web sitesi fiyatları büyük farklılıklar göstermektedir. Fiyatı belirleyen faktörler arasında yazılımın güncel olup olmadığı, kontrol panelinin bulunup bulunmadığı, web sitesini oluşturan firma veya kişinin nitelikleri, SEO özellikleri ve web sitesi tasarımı yer almaktadır. Aynı faktörler e-ticaret için de geçerlidir. Ancak bu faktörler arasında olması gereken bir önemli özellik daha var: Sanal POS işlevselliği.
Sanal POS özelliği nedir? Bu neden önemli? Kahve almak için AVM'ye gittiğinizde kredi kartınızı uzattığınızda satıcı, kartınızı POS makinesinden geçirerek ödemeyi yapıyor. Ancak internetten ayakkabı alırken kartı uzatma seçeneği bulunmuyor. Bu nedenle kart bilgilerinizi girebileceğiniz bir sanal POS bölümü bulunmalıdır.
Sanal POS işlevselliği e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazı!
Sanal POS özelliği olmayan bir e-ticaret siteniz olamaz. Çünkü online mağazanın amacı bir ürün veya hizmet satmak ise müşteriden ödeme alınabilecek bir sanal mağazanın olması gerekir. E-ticaret sitesinin faydaları nelerdir?
E-ticaretin iki avantajı vardır:
müşterilere,
Satıcılar için
Müşterilere faydaları:
Müşteriler çok çeşitli ürün ve hizmetleri en kısa sürede bir arada görme olanağına sahip oluyor. E-ticaret siteleri gece gündüz sanal pazarlama yapmanızı sağlar. 7/24. Bu nedenle müşteriler diledikleri ürün veya hizmeti diledikleri zaman kullanabilirler. Online alışveriş sayesinde müşteriler fiyatları karşılaştırma veya birlikte görüntüleme olanağına sahip oluyor. Ankara Web Tasarım Öte yandan müşteriler, daha önce ürün veya hizmeti satın almış olanların yorumlarına bakarak satın alacakları ürün veya hizmet hakkında seçim yapabiliyor. En önemlisi hiçbir müşterinin bir ürün veya hizmeti satın almak için bir yerden başka bir yere gitmesine gerek yok. Evde, ofiste, tatilde, üniversitede, nerede olursanız olun