
1,3 milyon kullanıcısıyla Facebook'un büyüklüğü yadsınamaz. Kapılarını büyük küçük işletmelerden bireysel kullanıcılara kadar herkese açan Facebook, iletişim açısından kullanıcılara büyük faydalar sunan bir platform haline geldi. Facebook platformundaki Instant Articles reklam sistemi, diğer sosyal medyalara göre giderek daha kapsamlı hale geldi. Bu nedenle büyük veya küçük tüm şirket ve markalar ürün veya hizmetlerinin reklamını Facebook'ta yapmaktadır. Peki Facebook'ta nasıl reklam verirsiniz? Bu soruna adım adım bakalım.
Reklam türünü seçmelisiniz
Facebook sosyal medya platformunda reklam oluşturmak için öncelikle Facebook ekranının sağ üst köşesindeki küçük ok bağlantısına tıklayın, ardından açılan menüye “Reklam oluştur” bağlantısını yazın. Senden önce; sayfa etkileşimi, sayfa beğenileri, web sitesi tıklamaları, web sitesi dönüşümleri, uygulama etkileşimleri ve uygulama yüklemeleri vb. Reklam türlerini içeren bir menü göreceksiniz.
Hedef kitlenizi tanımlayın
Facebook'ta reklam vermeden önce hedef kitlenizi tanımlamanız gerekir. Yani burada reklamınızı kime göstermek istediğinizi tanımlamanız gerekiyor. Burada unutmamanız gereken en önemli şey, eğer hedef kitlenizi doğru tanımlarsanız reklamınızın etkinliği de buna bağlı olarak artacaktır. Hedef kitleyi belirlerken; Konum, yaş, cinsiyet, dil, ilgi alanları, davranış ve ilişkiler gibi durumları da göz önünde bulundurmalısınız. Tüm bu düzenlemeleri yaptıktan sonra ekranın sağ tarafında yer alan Hedef Kitleyi Keşfet bağlantısına tıklayarak hedef kitlenize ilişkin bilgileri görebilirsiniz. Bu seçenek ile hedef kitlenizi görebilir ve rakamlara ulaşabilirsiniz. Bir reklam hesabı açın, bütçenizi ve sürenizi belirleyin.
Facebook’ta reklam açtığınızda bütçenizi, reklam sürenizi ve reklam serinizi belirlemeniz gerekiyor. Reklam hesabınızın bulunduğu ülkeyi, reklam hesabınızın para birimini ve saat dilimini, reklam grubunu, bütçesini ve planını belirtmeniz gerekir. Burada dikkat etmeniz gereken önemli detay Türkiye saat dilimine göre saat dilimi ayarıdır. Daha önce bir promosyon hesabınız varsa ve saat diliminizi Türkiye olarak ayarlayamıyorsanız saat diliminizi GMT-8 olarak ayarlamanız gerekir. Bağlantı ve metin seçimi
Bağlantı ve metin seçim kutusunda, metin veya reklama tıkladığınızda karşınıza çıkacak bağlantıyı seçmelisiniz. Ayrıca bu bölümde reklamınızın ön izlemesini de yapabilirsiniz. Bir metin bağlantısına tıkladığınızda girdiğiniz reklamın açıklamasını yazarsınız. Başlıkta reklamınızda görünecek bağlantıyı belirtmelisiniz. Açılan görüntüleme bağlantısından kullanıcının reklamınıza tıklayarak yönlendirileceği alanı seçin. Sayfanın sağ alt kısmında reklamınızın haber ve mobil haber kaynaklarını, sağ üst köşede ise reklamınızın nasıl göründüğünü görebilirsiniz.
Sipariş doldurma
Yularcı'da tüm siparişlerinizi girdikten sonra aşağıdaki "Siparişi Kontrol Et" linkine tıklamanız gerekmektedir ve kontrolleri tamamladıktan sonra ödeme kısmına giderek "Sipariş Ver" linkini kullanarak siparişinizi gönderebilirsiniz. ödeme Tüm işlemler tamamlandıktan sonra Facebook ekibi reklamınızı değerlendirecektir. Platforma uygun olmayan durumlar olması durumunda tarafınıza bilgi verilecektir.